هزینه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی

هزینه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی

نقشه یو تی ام از اراضی کشاورزی از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. از جمله این ادارات اداره ثبت اسناد می باشد. برای اینکه بتوان از اداره ثبت اسناد سند تک برگی اخذ نمود لازم است نقشه یو تی ام ملک تهیه شود.

اراضی زراعی حدود معلومی ندارد و بهتر است هر چه زود تر اقدام به ثبت اراضی و اخذ سند تک برگی برای آن نمود. بنابراین لازم است نقشه یو تی ام برای اراضی تهیه شود. برای تهیه نقشه یو تی ام می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

هزینه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی بر طبق تعرفه ای معلوم می شود. برای تهیه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی از تجهیزات دقیق نقشه برداری استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. البته نقشه یو تی ام زمین کشاورزی وقتی قابل تهیه می باشد که حدود اربعه اراضی کشاورزی معلوم باشد. برای اینکه بتوان این حدود را بر روی زمین معلوم نمود می بایست جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود. برای انجام این عملیات از اسناد و مدارک قدیمی ملک استفاده می شود.

در ادامه نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی استخراج می شود. با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک تعیین می شود. در ادامه نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود.

نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام نقشه ای بزرگ مقیاس می باشد که از املاک و اراضی امروزه تهیه می شود. با تهیه نقشه یوتی ام اطلاعات فنی ملک معلوم می شود. در واقع با تهیه این نقشه ابعاد، مساحت، موقعیت، حدود و همسایگی ملک معلوم می شود. با تهیه نقشه یو تی ام در نتیجه مالکین می توانند به صورت دقیقی موقعیت ملک خود را معلوم نمایند.

از ویژگی مهم نقشه یو تی ام معلوم شدن موقعیت دقیق ملک می باشد. در واقع با تهیه این نقشه هر نقطه موقعیت دقیق خود را خواهد داشت به طوری که نظیر آن بر روی کره زمین پیدا نمی شود. برای تهیه نقشه یو تی ام می توان به یک فرد متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان متخصصی است که می تواند نقشه یو تی ام را تهیه نماید. و با مهر و امضای خود به آن اعتبار دهد.

اهمیت نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام مختصات جهانی می باشد و بر اساس آن موقعیت دقیق ملک با مختصات یو تی ام ، خصوصیات اربعه ملک، موقعیت املاک مجاور در مقیاس بزرگ به دست می آید. با معلوم شدن حدود ملک در حد سانتی متری کمک می کند که زمان فروش ملک اختلاف و ادعایی درباره مرز ها وجود نداشته باشد.

یکی از مهم ترین ویژگی های نقشه یو تی ام کاربرد آن در جهان است. در زمان نقشه برداری از زمین می توان به طور دقیق ملک را موقعیت یابی نمود و با دقت بالا مکان ملک را معلوم کرد.

مزایای نقشه یو تی ام

  • استقرار پلاک در محل خود: با تهیه نقشه یو تی ام حدود چهارگانه ملک معلوم می شود. در نتیجه ممکن نیست برای یک ملک دو سند صادر شود.
  • مشخص شدن مختصات ملک در حد سانتی متری: با تهیه نقشه یو تی ام موقعیت دقیق ملک در حد سانتی متری معلوم می شود. در نتیجه اختلافات ملکی به شدت کاهش یافته است.
  • آسان شدن جانمایی ملک: با تهیه نقشه یو تی ام جانمایی ملک به راحتی انجام می شود.
  • معلوم شدن مساحت دقیق ملک: در نتیجه انجام معامله ملکی با اطمینان بالایی ممکن خواهد بود. زیرا مساحت دقیق ملک معلوم می شود.

تهیه نقشه یو تی ام اراضی ملی

نقشه یو تی ام از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. از جمله این ادارات اداره منابع طبیعی است. در صورتی که اراضی ملی اعلام شود. لازم است این نقشه تهیه شود. در حقیقت از جمله مشکلاتی که ممکن است برای فردی که مالک اراضی کشاورزی است پیش بیاید این است که دولت اراضی وی را ملی به حساب بیاورد.

زمانی اراضی ملی اعلام شود که نشانه ای از سابقه احیا در اراضی به چشم نخورد. در حقیقت ممکن است مالک اراضی زراعی متوجه شود که اراضی اش ملی اعلام شده است . در نتیجه برای اعتراض به ملی اعلام شدن اراضی لازم است سابقه احیا در اراضی بررسی شود. و همچنین نقشه یو تی ام به عنوان مدرکی تهیه شود. اراضی ملی در زیر مجمومه منابع طبیعی قرار خواهند گرفت و اداره منابع طبیعی که حفظ و نگهداری  از اراضی ملی را بر عهده دارد. طرف حساب مالک خواهد بود

مالک اراضی که اراضی اش ملی اعلام شده است باید به مراجع قضایی مراجعه کند. و پرونده با موضوع اراضی ملی تشکیل دهد. برای اینکه بتوان از دادگاه نتیجه گرفت باید یکسری مدارک تهیه گردد که نشان دهد که در گذشته زراعت در اراضی انجام می گرفته و در این صورت می توان اثبات کرد که اراضی ملی نیست. و زیرمجموعه ی اراضی احیا شده است. همچنین یکی از مدارکی که لازم است تهیه شود نقشه یو تی ام است.

  • مدارک مورد نیاز:

برای تهیه این مدارک حتما باید به یک فرد معتبر و متخصص مراجعه گردد. با مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری برای تهیه این مدارک، وی ابتدا با تهیه عکس های هوایی پوشش دار منطقه سپس با تجهیزات مخصوصی تفسیر عکس ها را برای یافتن اطلاعات مورد نیاز انجام می دهد و در نهایت گزارشی از تفسیر عکس های هوایی تهیه می کند. در ادامه لازم است نقشه یو تی ام تهیه شود. سپس لازم است نقشه یو تی ام ملک تهیه شود. برای تهیه این نقشه کارشناس با استقرار در گوشه های اراضی مختصات یو تی ام آن ها را بر داشت و نقشه یو تی ام را ترسیم و چاپ و مهر و امضا خواهد کرد. هزینه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی بر طبق تعرفه حساب می شود.

تهیه نقشه یو تی ام اراضی ملی

تهیه نقشه یو تی ام اراضی ملی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیازی ثبت نشده. اولین نفر شما باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما